2nd Raid Mosquito
11 - 22 July 2002, Suomi, Finland
Voorbereidingen aan de LN-78-XR Dueske Vo'
Om tijdens de raid op autogebied geen verrassingen tegen te komen wordt er voor gezorgd dat de voiture in een goede conditie is. Er wordt
met de autotechnische voorbereidingen ruim voor vertrek gestart om er zeker van te zijn dat alle wijzigingen betrouwbaar maar ook bedrijfszeker
zijn.
In de auto is, reeds bij een eerdere upgrade, een onderhoudsvrije elektronische 2CV ontsteking gezet. Deze is ook bekend als "123 ignition" info op ( www.123ignition.nl).
Er worden 4 nieuwe banden onder de auto gezet. De beste van de oude banden wordt gebombardeerd tot reservewiel, en is daarmee ook gelijk gecontroleerd. Deze actie is gedeeltelijk preventief maar omdat een lekke band MEESTAL op een zeer onhandig moment optreedt en een 14 dagen na de raid een APK op het programma staat is vast tot vervanging overgegaan.
De schokbrekers achter worden vervangen.
Er wordt een benzine filter voor de carburateur in de benzine leiding gezet.
Remmen / uitlaat worden gecontroleerd.
Bestaande chromen koplampen worden vervangen door grote vierkante H4 halogeenstralers van Bosch. Om steenslag op het glas te voorkomen worden er voor de lampunits roosters gemonteerd.
Tussen lichtschakelaar en de koplampen worden relais geschakeld omdat de stroom door de lichtschakelaar voor warmte ontwikkeling in het schakel mechanisme zorgt.
Zowel Achterbank als voorbank worden uit de auto verwijderd.
Om het zit comfort van de bestuurder te verhogen komt er een Scheel auto fauteuil. De rails voor deze fauteuil passen tussen de originele Citroën stoelrails. Door deze constructie is het mogelijk om voor in de auto de originele 2CV6special bank te plaatsen of twee 2CV6 club stoelen of 1 club stoel voor de co piloot en de Scheel fauteuil voor de bestuurder. De lengte van de 3 originele Citroën rails wordt verdubbeld zodat de voorstoelen in het vervolg tot aan de achterbank naar achteren geschoven kunnen worden.
De 2CV6 club stoel van de co driver wordt aangepast daarbij wordt getracht om de stoel zoveel mogelijk het authentieke uiterlijk te laten behouden. De stoel wordt in hoogte verstelbaar, krijgt een verlengde rugleuning, een hoofdsteun en de stoel wordt op het zitvlak en rugleuning van schuimvulling voorzien. De rugleuning is makkelijk te verwijderen.
Door het plaatsen van een matrasplank tegen de laadvloer ontstaat op de bijrijders plek een slaapplaats van dashboard tot achterklep. (2.00 cm bij 0.60 cm). Op onderstaande foto is enigszins te zien hoe de slaapplaats, richting achterklep, naast de bagage ingericht is.
Aanbrengen van een vlakke laadvloer voor de bagage op de plaats van de achterbank.
Er is voor het open dak een muskietennet gefabriceerd. Dit wordt bevestigd op dezelfde plaats en manier als het normale 2CV Club buitensluiter dak.
Voor alle ramen worden blinderingpanelen van karton gemaakt. Deze hebben een dubbel functie. Enerzijds zorgen zij tijdens de nacht voor privacy, aan de andere kant zorgen ze voor genoeg duisternis in de auto om te kunnen slapen. (Lapland "the land of the midnight sun")
Alle reserve onderdelen worden getest.
Verder naar Verslag (deel 1) of naar Mosquito index.
|