[Copyrights & Disclaimer]

ACJ Racing - 11 Mei Valkenswaard

Op 11 mei gingen we voor de tweede keer naar valkenswaard. Na de vorige race hier die ons niet zo best beviel hebben we veel veranderd aan de wagen. Net zoals de crosswagen kreeg chassis nummer 19 een gedeeltelijk nieuw en anderzijds gereviseerd remsysteem en verving het "zesje" het "viertje" als versnellingsbak. In het kort is een zesje een vierversnellingsbak met lange verzetten en een viertje zorgt met korte verzetten voor met trekkracht...

De eerste manche bleek de vooruitgang al kwam er na een vijfde startplaats slechts een achtste plaats uit de bus rollen na wat aanvaringen met een aantal rijders die duidelijk de slaap nog uit hun ogen moesten wrijven. Ook de vooruit sloeg dicht na een halve ronde zodat ik door de zijruiten moest rijden om door te kunnen gaan. Dat ging wonderbaarlijk goed!!! Na de manche was er dan ook geen reparatie nodig aan de auto maar een stevig gesprek met een aantal heren was zeker nodig. Ik heb daar geen moeite mee maar het moet wel racen blijven, toch?!

Bij de tweede race was een duw in de eerste ronde de reden dat het niet goed kwam. Makkelijk zeggen zullen velen denken maar als je dan op plaats zestien komt te liggen en in vier ronden tijd nog naar de 11de plaats rijd hebben we het denk ik maximaal gedaan. Ook nu was schade ondanks de duw niet erg. Op de weg naar voren was er ook nog een aanvaring met een deelnemer die de deur sloot toen ik ernaast zat. Hij in de rondte en ik een plaats opgeschoven...

De derde start bevond ik mijzelf op de 5de plaats. Die plaats kreeg na een domme actie van de wedstrijdleiding geen goed vervolg. Ik lag vierde met een viertal rijders achter mij. In de eerste bocht stond een auto stil en er waren gele vlaggen. Dus, van het gas af en rustig passeren alvorens weer gas te geven. Het viertal achter mij vond dat helemaal niet nodig en haalde mij in onder geel. Niet toelaatbaar maar als niemand van de wedstrijdleiding ingrijpt ben je wel na nog een gevecht vlak daarna geen vierde maar slechts negende.

De vierde manche werd weer leuker en de vijfde startplaats werd een achtste aan de finish. Nu was het een eigen foutje waar een plaats verloren werd en nog een aantal bleken simpelweg een beetje sneller. Het vermogen moet ook nog beter en af en toe word dat pijnlijk duidelijk. De bochten liepen wel al beter en dat hielp naar de achtste plaats.

Na de manche greep de voorzitter goed in aangezien en nog steeds een aantal rijder niet wakker waren. Het was toch echt al middag maarja... Het hielp en de vijfde en laatste manche verliep netjes. De start midden in het veld op plaats negen hielp natuurlijk niet, zeker met de snel dichtslippende ruit, en in het tussenklassement konden we nog wat doen. Gelijk in punten met startnummer 15 en die stond naast me op de startopstelling.
Na een gevecht lag nummer 15 voor me met daarvoor nummer 4 en nummer 20. In de laatste ronde ging ik buitenom in de korte knie Martein en Wibo (15 en 4) voorbij en had bijna Hans (20) ook gepakt. Dat leverde de negende plaats op in het algemeen klassement voor die dag. De ruit zat weer dicht (sinds de eerste ronde) en dus was het nog spannend op de lijn. 6 cm. Voor Wibo kwam ik over de lijn!!!

Vandaag heb ik alles bij elkaar 60 punten verzameld. Het ruitje (rest rijdt met gaas) zorgde voor zoveel problemen dat dat eruit gaat ten behoeve een stuk gaas! Door de zijruiten kijken is niet ideaal kan ik uit ervaring zeggen... Zeker niet als ik van de 25 afgelegde ronden er zeker 22 op die manier heb moeten rijden. Maar goed, de vooruitgang is er. Nu nog de resultaten....

Plaats kampioenschap: 9
Aantal punten: 170 punten

Knopper Autobedrijf
TSL
ROC Utrecht Techniek en Innovatie
www.2cv.nl
www.industrieel-design.nl
www.techniek-wtb.nl

Ook u kunt nu sponsor worden van het snel groeiende ACJ Racing!
Stuur een email naar: acjracing@2cv.nl

Terug naar de index